neděle 5. března 2017

Můj vysněný čtecí koutek

Březen je měsíc knihy, není tedy lepšího okamžiku na sestavení svého vysněného čtenářského koutku. Obecně mám ráda spíše vzdušnější místnosti, s bílými zdmi i nábytkem a jen hrstkou minimalistických dekorací, ale čtecí koutek si představuji úplně jinak... Vidím ho jako malý útulný prostor s tmavým nábytkem provoněný knihami a kávou. Jeho atmosféra je tak poklidná a lákavá, že i odložení nezáživné literatury by bylo problémem.
Vždycky jsem snila o tom, že budu majitelem starého pohodlného ušáku, do kterého si budu moci usednout s horkou kávou či čajem, za poslechu příjemné hudby linoucí se gramofonu pozorovat kapky dopadající na okno a uniknout před všemi problémy reálného světa.

2. Maridex Regál MAXIMUS M21
Čtecí koutek se samozřejmě nesmí nacházet daleko od knihovny. Líbí se mi tyhle knihovny se čtvercovými policemi, protože díky nim člověk může uspořádat knihy do všemožných skupin. Tahle tmavá verze by se navíc opravdu hodila do mého přeplněného koutku, ideálně by regálů mohlo být ještě více a mohly by tvořit například opravdový kout.

3. Hrneček Mynte English rose
Při čtení mi nesmí chybět šálek dobré kávy či čaje. Světlá pastelová barva u mě poslední dobou docela vede a navíc si myslím, že tento jemný odstín by v tmavém koutku krásně vynikal.

4. Autronic Svíčka vonná, vůně kávy a čokolády
Vonné svíčky jsou dalším aspektem, který dokáže vylepšit zážitek ze čtení. A protože kávy a čokolády není nikdy dost, je tato vůně ideální.

5. Stolní lampa DH106 Hometrade
Lampička ve čtecím koutku - k tomu snad není co dodat.

6. Kulatý stolek Colombo z indického masivu
Další kus nábytku z tmavého dřeva, bez kterého by se můj vysněný koutek neobešel. Úplně si představuji, jak stojí vedle ušáku, na něm je lampička, hořící svíčka, hrnek s horkou kávou a štos rozečtených knih.

7. Vlněný pléd Granada pink 130 x 200 cm
Miluji pohodlí, kdo by ho nemiloval. Když se při čtení mohu zabalit do deky, nebo alespoň do svého velkého šátku, hned jsem spokojenější.Tento pléd z ovčí vlny vyrobený ve Švédsku bude dozajista ideální na dlouhé zimní večery.

8. Bavlněný povlak na polštář retro styl
Polštářky. Spousta polštářků... Občas již při čtení nedokáži déle sedět v křesle nebo na posteli, v takovém případě se s dekou a polštářky přesouvám na zem, takže v mém čtenářském koutku nesmí polštářky chybět.

A jak by vypadal váš vysněný čtecí koutek?
Co v něm nesmí chybět a bez čeho se naopak obejdete?
Podělte se o svůj sen v komentářích!

5 komentářů:

  1. Jé, to zní opravdu moc pěkně. :)
    Taky bych ráda jednou nějaký takový koutek měla, akorát si myslím, že ho nedokážu sjednotit do jednoho "stylu", ač jsem donedávna měla celkem jasnou představu ne zcela nepodobnou té tvé. :)
    Je totiž zvláštní, že přesto, že stejně jako ty obecně preferuji hlavně vzdušné a otevřené místnosti bez přebytku nábytku, můj pokoj vypadá snad úplně opačně. V průběhu let se nějak stalo, že tu mám všude až moc věcí (i když uklizených) a o barevné sjednocenosti nemůže být řeč. Nejzajímavější na tom ovšem je, že mi to takhle vyhovuje a můj pokoj je jedno z míst, kde se opravdu cítím sama sebou. Takže si myslím, že by to nějak podobně dopadlo i s tím čtecím koutkem. :)
    Ale ušák jsem si taky vždycky přála, deky mám i teď v pokoji nejmíň čtyři, takže ty jsou jasné a hrnečků tam taky zcela jistě bude hned několik. Krom toho bych tam přidala ještě žárovičkový řetěz, alespoň jeden, a nějakou rostlinku (kaktus). Nejlepší by totiž bylo, kdyby tenhle knižní koutek mohl být u okna. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám aktuálně v pokoji také dost věcí, které nejsou sladěné, ale na rozdíl od tebe tedy nejsem spokojena.
      Na jeden skvělý řetěz jsem tam také koukala (https://favi.cz/produkty/p/bright-lights-svetelny-retez-s-led-zarovkami?v=1237570), ale do čtecího koutku by se asi více hodil nějaký s menšími žárovičkami.
      A u okna by byl samozřejmě ideální! :)

      Vymazat