pátek 16. ledna 2015

Ten, který zabil draka

Autor: Leif GW Persson
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: MOBA
ISBN: 978-80-243-6159-8
Počet stran: 432

Anotace: Národ potřebuje svého hrdinu a nově jmenovaná policejní šéfka Anna Holtová zase potřebuje někoho, kdo pro ni „zabije draka“. A kdo by se mohl takového úkolu zhostit lépe než Evert Bäckström – svérázný, avšak geniální vyšetřovatel, antihrdina, který nešetří sarkastickými poznámkami?
Kriminální komisař se ujímá mimořádně komplikovaného případu vraždy, v němž se i tentokrát musí plně spolehnout na svůj jedinečný úsudek a intuici.

***

Leif Persson nás hned na začátku vrhá do příběhu. Zprvu se zdá, že se jedná o absolutně jednoduchý případ opilecké šarvátky. Postupem času se ale vše začne komplikovat. Je to doopravdy tak jednoduché? A má police řešit dva odlišné případy nebo spolu vše souvisí?

Hlavní postavou je komisař Evert Bäckoström. Pokud si představujete nějaké pohledného a příjemného muže, musím vás zklamat. S ničím takovým u něj nepočítejte. Evert je tlustý sarkastický muž, který nepohrdne žádnou nabízenou sklenkou alkoholu. I přesto je velmi inteligentní a všímavý a já věřím, že si ho zamilujete stejně jako já.

Co se postav týče, překvapilo mě, kolik přistěhovalců se v detektivce vyskytuje. Téměř každý druhý člen tamějšího policejního sboru původem nepochází ze Švédska.

Vyprávěcí forma člověka pravděpodobně zaujme tím, že události nesledujeme pouze z pohledu hlavní postavy. Můžeme se setkat s pohledem svědků, obviněných či třeba jiných policistů. Dle mého názoru to příběhu dodalo na zajímavosti, protože kromě hlavní dějové linie se dozvíme i příběhy ze života okolních lidí.

I přes některé autorovy delší popisy mne neustále udržoval plnou napětí. S knihou jsem se nikdy nenudila, a pokud jsem jí musela na chvíli odložit, nesla jsem to vcelku těžko.

Z počátku jsem si říkala, jak autor tímto případem zaplní přes čtyři sta stránek. S postupnými komplikacemi jsem však došla k tomu, že to nic náročného nebude. Dokonce jsem se i trochu bála, že ani na konci k vyřešení nedojde.

Snad jediným, co mi nějakým způsobem kazilo dojem z knihy, byly tiskové chyby. Jednalo se o různé překlepy. Není to tak, že byste na každé stránce narazili na nějakou chybu, i přesto si myslím, že by se jejich počet mohl omezit. Před dalším tiskem bych tedy doporučila knihu ještě jednou zkontrolovat.

Myslím, že příběh Everta Bäckströma většinu z vás nadchne. Je to příběh, který má spád a u kterého se nebudete nudit. Dle mého je to velmi povedená detektivka a zařádí se mezi mé oblíbené.

Celkové hodnocení:  4/5

Za poskytnutí recenzního výtisku mnohokrát děkuji nakladatelství MOBA.
Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Já na detektivka moc nejsem, pokud nejsou od A. Christie :-D Ale zní to zajímavě. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také na detektivky většinou moc nejsem. No a zrovna Christie mě neoslovila...

      Vymazat