pátek 12. září 2014

Lavondyss (Les mytág #2)

Autor: Robert Holdstock
Žánr: Sci-fi, Fantasy
Rok vydání: 1994
Nakladatelství: Polaris
Počet stran: 406

Anotace: Ve středu zbývající části původního lesa leží - Lavondyss - nepřípustný svět, nepopsatelné království, místo divů a hrůzy, smrti i znovuzrození, obydlené fantastickými bytostmi zrozenými z kolektivního lidského nevědomí. Nyní je do tajemného srdce lesa zatažena mladá Tallis Keetonová, která - poté co se jí podaří překročit hranice zakázaných míst mýtické minulosti - pátrá po svém ztraceném bratrovi… a temném tajemství svého hrozného dědictví.



Robert Holdstock má zkrátka ve zvyku vás uvést do děje tak, že si nejste jisti, zda máte v ruce tu knihu, kterou myslíte. Po pár stránkách se však ujistíte, že ano. Dle mého názoru byl tentokráte děj o něco složitější, než děj knihy Les mytág. Rozhodně se nejedná o knihu, kterou bych doporučovala lidem mladších 15ti let a lidem, kteří se nedokážou příliš soustředit. Pravděpodobně by vás kniha ani příliš nenadchla. Příběh je spán stylem retrospektivy, nebo reminiscence. To znamená, že je vždy odvyprávěn kousek příběhu a následně se vrátíme zpět na začátek. Robert Holdstock se s retrospektivou v tomto díle doopravdy vyžil a tak vás někdy dokáže dokonale zmást.

Mnohdy se mi stalo, že jsem s počátkem nové kapitoly vůbec nevěděla, kde se děj odehrává a proč, atp. Po chvíli jsem si myslela, že už to konečně vím, avšak když po další chvíli autor situaci objasnil, dost často mne překvapil tím, jak že to vůbec je. To se mi právě na knize líbilo, že jsem nikdy nevěděla, co přesně čekat. Každopádně ve mně kniha místy zbudila ještě větší strach z dětí, když jsem "pozorovala" počínání malé Tallis. Zároveň jsem jí obdivovala, ale také mě děsila. To samozřejmě i z toho pohledu, že bych byla jejím rodičem.

Teď si pravděpodobně říkáte, že příběh je asi hodně zmatený a že kniha musí být pěkně o ničem. Ale není tomu tak. Na mne osobně kniha úžasně zapůsobila a nemohla jsem se od ní odtrhnout. Dle mého názoru sice kniha nebyla natolik povedená jako první díl, ale za přečtení rozhodně stojí a už se těším, až se dostanu k další knize v sérii Les mytág.

Bylo pro mne opravdu těžké rozhodnout se, zda dám pět bodů nebo čtyři. Takže sice dávám čtyři, ale berte to jako takovou lepší čtyřku.

Celkové hodnocení: 4/5

Žádné komentáře:

Okomentovat