pondělí 1. ledna 2018

Fotoknihy Saal Digital

Tentokrát přicházím s recenzí na trochu netradiční knihu, která však dozajista potěší nejen knihomoly, ale i milovníky fotografií. Děkuji Saal Digital, kteří mi poskytli poukaz na vyvolání fotoknihy a fotosešitů z jejich produkce.


Fotokniha s pevnou vazbou, 15 x 21 cm, od 599 Kč
Nejprve jsem si vybrala klasickou fotoknihu s pevnou vazbou. Cena se pohybuje od 599 Kč a záleží na tom, jaký počet stránek si zvolíte, jestli preferujete matný či lesklý povrch, ... Osobně jsem fanoušek matné, takže pro mě byla volba jasná a jsem za ni ráda. Přebal knihy byl opravdu příjemný na dotek a nejsou na něm ihned viditelné otisky prstů. Snad nejvíce mě překvapila kvalita papíru, na kterém byly fotografie vytištěné. Gramáž byla opravdu vysoká a tak se nemusím bát, že například omylem ohnu roh, či že bych stránku snad mohla roztrhnout. Barvy byly také velmi příjemné a syté. Ve většině případů odpovídaly originálu, občas byly trochu tmavší, ale to je u tisků běžný jev a tak je lepší tmavší fotografie před zasláním do tiskárny trochu zesvětlit. V nabídce také byla možnost připlatit si za to, že na knize nebude čárový kód. Bála jsem se tedy, že bude obrovský a knihu bude kazit, ale když jsem ho poté viděla, musela jsem se smát. Je opravdu malinký, jak se můžete podívat na fotkách. Dle mého se knihy tohoto typu nejvíce hodí na fotografie ze svateb, maturitních plesů a podobných slavnostních událostí. 


Fotosešit, kroužková vazba, 10 x 15 cm od 139 Kč 
                                               13 x 18 cm od 249 Kč
Dále jsem sáhla po fotosešitu s kroužkovou vazbou, kterou mám ráda, ale vždy se bojím, že se listy časem opotřebují a vytrhají. Gramáž je naštěstí vyšší a tak doufám, že se to nestane (nebo případně až za opravdu dlouhou dobu). Stránky jsou sice o něco tenčí než u vyšší zmíněné fotoknihy, ale stále dostatečně kvalitní. Přední i zadní strana je kryta plastovou deskou. Co se týče barev, platí to samé jako v případě fotoknihy. Rozměr 13 x 18 cm se mi zdál o něco lepší, ale ten menší je sympatický v tom, že je opravdu takový kapesní. Fotosešit mě opravdu nadchl a jsem si jistá, že si ho ještě párkrát pořídím a budu se tak moci kochat fotografiemi z cest, pro které je podle mě ideální!



Fotografie
Když už jsem byla v tom objednávání, připlatila jsem si ještě za tisk pár fotografií, které jsem měla naskenované z prošlého barevného filmu, a chtěla jsem je proto mít i v hmotné podobě. Nějak mi uniklo vybírání si typu papíru, a tak se stalo, že jsem si objednala fotografie na hedvábném papíře. Absolutně jsem nevěděla, co si pod tím mám představit, jenom se "vygůglila", že se jedná o papír, který chrání proti nechtěnému skenování. Když jsem fotografie držela v ruce, byla jsem dosti překvapená. Přijde mi, že se jedná o nějakou plastovou povrchovou úpravu, díky níž se vůbec nebojím o poničení fotografií, i když bych si ji jinak pro tento typ fotografií nevybrala.


Až si příště nebudete vědět rady s dárky, věřím, že fotokniha nebo fotosešit zaručeně potěší! Připomeňte kamarádce váš výlet (a nenápadně tím naznačte, že je na čase zase se někam vydat) nebo třeba babičce nechte vytisknout fotoknihu z vašeho maturitního plesu, protože babičky fotek nikdy nemají dost a vždy se rády pochlubí svými vnoučátky!

Žádné komentáře:

Okomentovat