pátek 5. srpna 2016

Harry Potter and the Cursed Child

E-book, anglicky
Český název: Harry Potter a prokleté dítě
Autor: Joanne Kathleen Rowling, John Tiffany, Jack Thorne
Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Pottermore
ASIN: B01BMJWU4Q
Počet stran: 320

Česká anotace: Harry Potter to nikdy neměl snadné a teď, jako přepracovaný zaměstnanec Ministerstva kouzel, manžel a otec tří školáků, to má ještě těžší.
Potýká se s minulostí, která nechce zůstat tam, kam patří, a jeho nejmladší syn Albus se mezitím musí prát s tíhou rodinného dědictví, o které nikdy nestál. Minulost a současnost se čím dál hrozivěji prolínají a otec i syn zjišťují nepříjemnou pravdu: temnota někdy vyvěrá z nečekaných míst. 
Divadelní hru Harry Potter a prokleté dítě na námět J.K. Rowlingové, Johna Tiffanyho a Jacka Thornea napsal Jack Thorne. Je osmým příběhem ze série o Harrym Potterovi a zároveň prvním, který se oficiálně dočkal divadelního zpracování.

Myslím si, že žádnému z fanoušků Harryho Pottera tento počin neunikl. I kdybych chtěla tuto novinku
Hermiona, Harry a Ron, zdroj
přehlédnout, bylo by to nemožné, přes záplavy fotek na instagramu a aktualizací na goodreads. Knihu jsem teď číst neplánovala, protože toho mám na čtení hodně, ale nevydržela jsem odolávat moc dlouho. Vlastně jsem vydržela přesně dva dny…

Pokud zatím nemáte dostatek informací o pokračování Harryho Pottera, musím upřesnit, že se jedná o scénář k divadelní hře. Díky tomu se kniha čte velmi rychle a snadno. I angličtina je jednoduchá, jednodušší než u ostatních dílů Harryho. To je zároveň i škoda, protože je kniha ochuzená o veškeré popisy, které jsou pro mě důležitou součástí příběhu, avšak počítala jsem s tím, přeci jen jde o scénář.
I přesto jsem se nedokázala ubránit tomu, že po většinu času na mě kniha působila jako fanfikce, nikoliv opravdové dílo z pera J. K. Rowlingové. U zápletky mi přišlo, že má několik mezer, ale s tím se opět obracím na fakt, že Prokleté dítě je psaná pro divadelní molo, nikoliv pro čtenářský požitek.

Co se samotného příběhu týče, stále úplně nevím, co si mám myslet. Sice jsem se při čtení bála, že se pro mě tak známý svět Harryho Pottera může tak snadno rozpadnout, a byla jsem překvapená postavou Delphi, ale v kontrastu s tím jsem byla nešťastná jakého „vtipálka“ hraje Ron a celkově z toho, jak málo se projevují
Albus Severus Potter, zdroj
postavy, které jinak tak dobře známe.
Nejvíce z postav mne asi v jednu chvíli rozlítil Harry s jeho přístupem ke svému synovi. Samozřejmě, přišel o otcovský vzor v dětství, ale následující fráze mi přišla i na to dost přehnaná.
„I wasn't a good enough dad for you because you didn't like me. It's only now I realize that I don't need you to like me, I need you to obey me because I'm your dad and I do know better.“ 
(Nebyl jsem pro tebe dostatečně dobrý otec, protože jsi mě neměl rád. Až teď si uvědomuji, že nepotřebuji abys mě měl rád, potřebuji abys mě poslouchal, protože já jsem tvůj otec a vím to lépe.)
Takže, co už z recenze asi vyplývá, z knihy příliš nadšená nejsem, bohužel. Ale jsem si jistá, že na jevišti to musí být opravdu úžasná podívaná a i přes částečné zklamání z knihy mne mrzí, že ji neuvidím.

Celkové hodnocení:  3/5

5 komentářů:

  1. Kvůli ceně nakonec raději čekám na překlad. Knihu si určitě jako fanda pořídím, ale nemám přehnaná očekávání. Myslím, že to ani nemůže být jako předešlé díly. Zajímá mě, o čem to bude, ale na knížkám o Harrym mě bavila propletenost příběhu, dokonalá rovnováha mezi popisy a vyprávěním, detaily, které bavily.. to je něco, co scénář samozřejmě nemůže mít.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslím, že tvůj přístup je správný, alespoň nemůžeš být později zklamaná :)

      Vymazat
  2. I got my copy of Harry Potter and the Cursed Child book today.
    I ordered it on Amazon and they delivered it in just 2 days!
    Here's the link:
    Harry Potter and the Cursed Child, Parts 1 & 2

    OdpovědětVymazat
  3. Tak nevím no. Nejdřív jsem si to chtěla přečíst v originále, ale cena mě odradila. Potom jsem zjistila, že v češtině to s cenou nakonec asi nebude o moc lepší.
    A pak se Prokleté dítě řešilo snad úúúplně všude, že mě to otrávilo, až si nejsem jistá, jestli to vůbec chci a budu číst. :)
    Tvá recenze je moc pěkná. :) Ale ten odstaveček z knihy mi přijde hrozný! Vždyť to vůbec není Harry! :O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ta cena je opravdu přemrštěná...
      No takhle já jsem odolávala prvních pár dní, ale všude na mě vyskakoval a já byla tak zvědavá, že jsem nevydržela.
      Děkuji moc :) Přesně! Já teda vždy měla nějaké výhrady proti Harrymu, ale tohle mě dostalo...

      Vymazat