pátek 19. června 2015

Čarovná

Autor: Alex Flinn
Rok vydání: 2015
Nakladatelství: MOBA
ISBN: 978-80-243-6490-2
Počet stran: 352

Anotace: Zkuste si představit, že máte za nejlepší kamarádku čarodějnici. K čemu všemu by se daly její magické schopnosti využít? K získání krásy, dobrých známek ve škole, životní lásky nebo světového míru? Před podobnou otázku bude postavena jedna americká středoškolačka Emma... Nebo nebude? Čarodějka Kendra se sice před více než třemi sty lety rozhodla pomáhat ostatním, ale už se mnohokrát spálila. Každý sebelepší plán má totiž své slabiny a ne vždy se podaří podle původních představ. Odváží se nakonec pomoci Emmě, která by potřebovala malý zázrak víc než kdo jiný? Nebo bude nečině sledovat, jak se jí hroutí dosud pohádkový život?

Příběh vypráví o mladé dívce Emě, která pochází z jedné bohatší rodiny. Žije v domě s matkou a nevlastním otcem a mají vcelku pohodový život. Jednou se jí však do cesty připlete někdo, kdo její život dočista změní.

Hned jak uvidíte tuto knihu, může vám být jasné, o čem bude. Myslím si, že dívka na obálce a převládající růžová barva skvěle charakterizuje celou knihu. Jedná se totiž o takový ten klasický dívčí příběh o problémech mladé dívky.
Když už jsem zmínila tu obálku, zaujala mě vazba knihy. Je vázaná, takže by to měl být hardback, ale ve skutečnosti je o trochu měkčí. Jedná se tedy o něco mezi hardbackem a paperbackem, což je vcelku praktické, protože se desky jen tak neohnou a zároveň není kniha zbytečně těžká.


Už když jsem ji začínala číst, tušila jsem, že nepatřím do té věkové kategorie, pro kterou je kniha určena. Během čtení jsem se o tom přesvědčila. Řekla bych, že cílovou skupinou jsou dívky ve věku 8 – 13 let.

Kniha se mi četla vcelku dobře, styl autorčina psaní mi vyhovuje. Jedná se o takovou vcelku odpočinkovou četbu. Bohužel pro mne byly zdlouhavé některé části níže zmiňovaných historických událostí. Zkrátka jsem byla více zvědavá na to, jak to dopadne s Emou (i přesto, že spousta věcí byla předvídatelná).

Kniha je vyprávěna z několika pohledů. Hlavní slovo má čarodějnice Kendra, ale více nechává mluvit Emu, dívku, která potřebuje její pomoc.
Kendra, která žije již mnoho let, příběh občas doplňuje o historické události, ve kterých naleznete různě motivy z pohádek. Tyto příběhy vyprávějí jiné hlavní postavy (například princ Ludvík). A nebyla by to kniha od nakladatelství MOBA, abyste se na konci nedočetli o pravdivosti historických událostí.

Co se konce týče, ten byl také dosti pohádkový. V každém případě si myslím, že by se kniha mohla zalíbit těm dívkám, které čekají na svého prince na bílém koni.

Když pominu to, že já na takovéhle dívčí romány nikdy nebyla, musím přiznat, že kniha byla průměrná. Pro starší čtenáře to asi nebude nic extra, ale jak jsem již několikrát zmiňovala, myslím si, že mladší čtenářky knihu ocení.


Celkové hodnocení:  3/5
Za poskytnutí děkuji nakladatelství MOBA
Knihu si můžete zakoupit zde.

1 komentář:

  1. Na knížku se chystám, doufám, že se mi bude líbit. :)
    Pěkná recenze.

    OdpovědětVymazat