neděle 25. ledna 2015

The Ultimate Book TAG

Na tento tag jsem narazila na blogu Knihy v srdcích. No a protože mě zaujal, rozhodla jsem se, že ho také vyplním.

Bývá ti špatně při čtení v autě?
Většinou ne, pokud nejedu již příliš dlouho. Nebo mi při jízdě v autě jako takové vadí ty parfémy – to pak na čtení nemám ani pomyšlení a jen doufám, že se z auta dostanu co nejdříve.

Který autor má podle tebe jedinečný styl psaní a proč?
Myslím si, že snad u každého autora se můžeme setkat s nějakou jedinečností. Každý má svůj styl a vkládá do knihy kousek sebe. Nedokážu tedy zhodnotit, kdo je jedinečný, protože jedineční jsme všichni.


Zdroj
Harry Potter nebo Stmívání? Třemi body obhaj svůj výběr…
U této otázky jsem si stoprocentně jistá, že vyhrává Harry Potter. Stmívání jsem ani nečetla, jen jsem viděla filmy. Kniha mě zatím neláká, protože mám k příběhům s upíry jistý odpor od té doby, co je začali vydávat téměř všichni a stalo se to na můj vkus až příliš populárním.

Nosíš s sebou nějakou tašku nebo kabelku na knihy? Jestli ano, co v ní je (kromě knih)?
Opravdu nevím, zda vůbec někdo má nějakou speciální tašku na knihy… Každopádně já knihu nosím normálně ve školním batohu či tašce přes rameno. Což znamená, že v tašce je dále spousta učebnic.

Čicháš ke knihám?
Samozřejmě! Miluji tu vůni. Někde na internetu jsem viděla i svíčku s vůní knih. Někdy si jí musím pořídit… :)

Preferuješ knížky s ilustracemi nebo bez nich?
Ilustrace mám opravdu ráda, protože strašně ráda zkoumám kresby i malby. Moc závidím všem, co umí kreslit, a doufám, že se to také jednou naučím. Takže za mě knihy s ilustracemi. Stačí jich pár, alespoň dvě, ale zkrátka mi přijde hezké, když nějaké v knize jsou.

Která knížka se ti líbila, když jsi ji četla, ale později jsi zjistila, že to není zrovna "kvalitní psaní"?
Myslím si, že tomu tak je u většiny knih. Je to asi hlavně tím, že čím více čteme, tím máme větší nároky na knihy. Dle mého těžký úděl knihomolů…

Píšeš? Vidíš sebe samu v budoucnu jako spisovatelku?
Zdroj

Píšu samozřejmě recenze a čas od času zkouším i něco jiného. Příběhy mi však většinou moc psát nejdou. Zkrátka nemám moc nápadů. Navíc se potýkám s tím, že se mi mé výtvory vůbec nelíbí, což je vcelku náročné.
Když jsem byla menší, myslela jsem si, že bych mohla být spisovatelkou, ale teď jí v sobě absolutně nevidím.

Kdy jsi začala číst?
O tom, jak jsem se dostala ke čtení, jsem nedávno psala ve článku Mé zájmy. Čtení mě chytlo již jako malou.

Byl tvůj oblíbený předmět ve škole Český jazyk a literatura?
Bohužel nemám zrovna nejlepší učitelku literatury, což mě dosti mrzí. Proto se snažím zajímat o literaturu i doma. Hledám si různé informace, čtu, bavím se o knihách s ostatními. Tak nějak si tím doplňuji nepříjemné hodiny s naší profesorkou.

Kdybys dostala knihu, kterou jsi četla a nelíbila se ti, co bys dělala?
Tak samozřejmě bych si knihu nejprve přečetla a pak bych si na ní udělala nějaký názor. Pak by záleželo také na tom, od koho jsem knihu dostala. Pokud bych ji dostala od někoho mě blízkého, určitě by si vysloužila místo v mé knihovně, ať už by byla jakákoliv.
Pokud bych k člověku, který mi jí daroval žádný výrazný vztah neměla, darovala bych jí buď někomu, o kom bych si myslela, že se mu zalíbí a nebo bych uspořádala giveaway pro vás ;)

Která méně známá série se podobá Harrymu Potterovi nebo Hunger games?
To opravdu nevím. Navíc nerada přirovnávám nějaké série k jiným.

Zdroj
Upíři nebo víly?
To je vcelku zvláštní otázka. I přes mou odpověď u Stmívání však volím upíry. Vždy jsem jim záviděla jejich světlou pleť.

Vlkodlaci nebo duchové?
Když tak nad tím přemýšlím, nevím, zda jsem se vůbec kdy setkala s knihou, ve které účinkují duchové… Vlastně ano! Harry Potter – vůbec mě to nenapadlo. A pak ještě v sérii Letopisy z hlubin věků.
No i přesto asi spíše zvolím vlkodlaky, ale jen proto, že vlky mám moc ráda.

Milostný trojúhelník nebo zakázaná láska?
Asi bych zvolila milostný trojúhelník, protože už jsem ho párkrát zažila…

Romantická kniha nebo akční kniha s několika romantickými scénami? 

Myslím, že akční kniha bez romantických scén by byla ideální ;)

No a samozřejmě bych někoho i ráda nominovala ;)
Nominuji však pouze jednoho člověka a tím je Marky. Každopádně si ráda přečtu i odpovědi jiných. Takže pokud jste tag již někdy vyplňovali, nebo ho třeba vyplníte teď, můžete mi do komentářů vložit odkaz ;)

3 komentáře:

  1. Pěkné odpovědi. :) U tohoto TAGu mi trochu vadí, že je prostě takový na všechno, ale ve výsledku odpoví téměř na nic. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ona existuje svíčka s vůní knih? :O Páni, tak to jsem opravdu netušila :-)
    Moc pěkný článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, někde jsem jí viděla. Teď dokonce Martinus.cz sdílel i takovou voňavku :D
      Děkuji :)

      Vymazat