středa 28. ledna 2015

MY 2

Autor: Radka Denemarková
Rok vydání: 2014
Nakladatelství: Mladá fronta
ISBN: 978-80-204-3498-2
Počet stran: 192

Anotace: V roce 2014 se v Praze sejdou dva lidé. Ema a Tony. Ema je na útěku z nešťastného manželství, Tony je oblíbeným kadeřníkem. Oba se chtějí líbit mužům… Příběh MY 2 je jemná i drsná miniatura o dnešku.
Přitom nadčasová. O lásce mezi lidmi, co vlastně znamená a jak málo nebo jak mnoho znamenat může. I v tom nejvšednějším z oblasti lásky se skrývá hraniční poloha. A nakolik záleží na sexuální orientaci? Jsme jen erotický mechanismus? Proč jsou vazby mezi lidmi pohodlně uvolněné, ale právě proto tak děsivě nespolehlivé? Kam postoupilo odtržení sexu od emocí, proč se tak často zaměňuje láska za sex? Lidé se ve vztazích navzájem „zabíjejí“, krok za krokem.
Manželská i volná láska se často ukrývají za masku falešného štěstí. Jsme v kontaktu přes nespočetné sítě, ale ty nás paradoxně drží v povzdálí. Pro film MY 2 vznikl příběh o křehkosti, neduživosti a zranitelnosti našich vztahů a je trestí toho, co do něj napadalo z dnešní doby jako do trychtýře.

Zamilované knihy většinou nejsou mým koníčkem, avšak na tuto knihu jsem byla vcelku zvědavá, protože
mě zajímalo, jak se s tímto tématem vypořádala pro mě neznámá česká autorka.

Hlavní postavou je Ema a Tony.
Musím se přiznat, že Tony byl důvodem, proč jsem si knihu pořídila. Vždy cítím jakési sympatie k homosexuálům… Tonyho jsem si oblíbila vcelku hned. Jedná se o milé človíčka, který se rád baví a má rád svůj klid. Ten mu je však jednoho dne narušen a jeho život se začíná celý měnit.
Ema mi úplně nesedla. Obdivuji Tonyho, že ji jednoduše nevyhodil. Já osobně bych někoho takové v bytě asi nesnesla. V každém případě bylo zajímavé pozorovat, jak člověka mění osobní krize.

Příběh se odehrává v roce 2014 v Praze, tudíž se do doby můžeme velmi snadno vžít. Samotný námět je velmi jednoduchý. V knize nenajdete žádnou větší zápletku a i samotný styl psaní se vyznačuje jistou jednoduchostí.

Na knize je vidět, že byla sepsána hlavně kvůli filmu. Často se v textu objevují věty začínající například slovem „vidíme“, který nám popisuje scénu. Je to vcelku zvláštní a nezvyklé, ale odpovídá to filmovému scénáři. V příběhu se také neuvěřitelně často opakují slova, což mi za začátku dělalo značný problém, ale po pár stránkách jsem se na to přestala soustředit.
Celou knihou vás také provází spousta fotografií ze samotného filmu.

Kniha se mi četla skoro sama. Jediné momenty, které mě příliš nebavily, byly ty, kde si Ema předčítala v knihách. Jednalo se totiž o odbornější knihy o lásce a partnerství a to není úplně můj šálek čaje.

Jedná se o příjemnou oddechovou knihu, ke které se člověk nejraději uchýlí hlavně po náročném dni, kdy nechce příliš přemýšlet nad složitým dějem. Pro takové případy knihu moc doporučuji.

Teď už jsem jen moc zvědavá, jak dopadl film.

Celkové hodnocení:  2/5
Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji serveru Knihcentrum.cz

Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Knihu jsem měl možnost mít na recenzní výtisk, taktéž od Knihcentra, ale byl jsem dost skeptický a díky tvé recenzi jsem rád, že jsem nakonec zvolil jinou volbu... :)
    Mimochodem, moc hezká recenze. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem třeba moc ráda, že jsem si knihu mohla přečíst, protože se mi u ní krásně relaxovalo :)
      Děkuji mnohokrát :)

      Vymazat