sobota 13. září 2014

Na útěku (Čísla #1)

Autor: Rachel Ward
Žánr: YA
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Egmont
ISBN: 978-80-252-1904-1
Počet stran: 320

Anotace: Jem už od malička vidí v očích lidí čísla. Co ta čísla vlastně znamenají, pochopí v den matčiny smrti - jsou to data, dny, kdy lidé, kterým se dívá do očí, zemřou. Život je pro Jem těžký, dokud nepotká kluka, kterému říkají Spider. Svět je náhle mnohem krásnější. Ale cestou do Londýna Jem pozná, že se blíží veliké neštěstí, které navždy otřese jejich životy…




U této knihy mne zaujal její námět. Trochu mi to připomnělo Death Note a tak jsem se rozhodla, že si ji přečtu.

Na první pohled mě zaujalo, jak je kniha psaná. Celá je nespisovně, na což jsem si z počátku nemohla zvyknout. Zároveň to bylo něco, co mne fascinovalo, protože s tím se moc často nepotkáte. S tím však bylo také spojeno to, co mě na knize psalo. Spousta postav v příběhu používala slovo "Oukej" ačkoliv mi přišlo, že v mnoha případech se to tam vůbec nehodilo. Dále bych chtěla říci, že knihu nedoporučuji zejména těm, kteří nemají rádi sprostá slova či rouhání, protože toho tam najdete také poměrně dost.


"Nic není důležitý. Narodíš se, žiješ, umřeš. To je všechno." 
-str.187-

Co se týče Jem, musím říct, že někdy mi lezla na nervy, což je u hlavní postavy docela blbé. Například když po pár metrech začala nadávat, že už nemůže. Být pavoukem, asi bych jí klepla.
Z postav jsem si oblíbila Britney, ačkoliv se v knize vyskytovala jenom chvilku.

"Smrti neunikneš: na konci nás všechny dostane." 
-str.206-

Jinak se mi příběh zdál zajímavý a přemýšlím i nad přečtením dalšího dílu.

Celkové hodnocení: 3/5


2 komentáře:

  1. :) ... Dlouho po téhle knize pokukuji. Přiznávám ,že jsem věděla o co v ní má jít ale žádnou recenzi jsem nečetla. Takže mi ta tvoje rozšířila obzory - za což děkuji. :)
    Neměla jsem tušení jak je kniha psaná. Vážně je kniha hodně sprostá ? :O To mi na knihu přijde nezvyklé. Ach jo Jem.. -_- Nemám ráda fňukali.

    OdpovědětVymazat
  2. Už je to docela dlouho co jsem tuhle knihu četla a mě docela dost překvapila. Já teda taky na sprosté slova v knihách moc nejsem, ale tahle kniha byla vážně skvělá. :)

    OdpovědětVymazat