pátek 12. září 2014

Les mytág (Les mytág #1)

Autor: Robert Holdstock
Žánr: Sci-fi, Fantasy
Rok vydání: 1994
Nakladatelství: Polaris
Počet stran: 316

Anotace: Tajemství Ryhopského lesa se pro George Huxleye stává posedlostí vedoucí až na pokraj šílenství. Podivné úkazy, které ho pronásledují ho přivádějí k poznání, že poslední zbytek prvotního lesa je obýván tvory v jejichž existenci už dlouho nikdo nevěří a postavami z prastarých mýtů.
Nyní je Huxley mrtvý a jeho životní práci přebírají jeho synové. Co před nimi Les mytág skrývá?
Les mytág, je nebezpečný svět, mnohem podivnější než cokoli, co si dokážou představit...


Příběh se odehrává ve 20. století, a to především v Anglii. Steven Huxley, mladší z bratrů, při válce do které odešel utržil válečné zranění. Na začátku příběhu se nachází ve Francii, kde žije pokojný a klidný život a dopisuje si se svým bratrem Christianem. Christianovi se podle dopisů daří dobře a dokonce si i našel dívku. Když se však Steven vrátí do jejich srubu na kraji Ryhopského lesa, jeho bratr vypadá, že je na tom bídně. Navíc ztratil svou dívku, překrásnou Guiwenneth, která pocházela z lesa. Ryhopský les je velmi starý a rozlehlý. George Huxley se o les zajímal a zjistil, že v něm žijí lidé z dávných dob. Nejsou však úplně skuteční. Jsou to mytága - postavy, které vznikají (a vznikali) z lidské mysli. Jedná se postavy z legend. Můžou to být hrdinové, ale také o obávaní a nebezpeční tvorové. I samotná Guiwenneth byla mytágem.

Jedná se o velmi čtivou knihu. Četla jsem ji již podruhé. A stejně jako napoprvé mne naprosto uchvátila a jen stěží jsem se od ní mohla odtrhnout. Vžila jsem se do příběhu dokonale. Obávala jsem se, a zároveň se těšila, dalších setkáních s mytágy. Nikdy jsem nevěděla, jestli bude hodné nebo zlé. A vždy jsem přemýšlela, stejně jao Steven, z jaké asi bude doby a proč vůbec vzniklo. A jaká byla asi jeho legenda? Také jsem obdivovala Guiweenethinu krásu. Vysnila jsem si jí tak skvěle, že kdybych byla na holky, zamilovala bych se hned.

Rozhodně tuto knihu všem moc doporučuji, hlavně příznivcům fantasy. A věřím, že kniha vás zaujme stejne, jako mne. Už se těším, až se pustím do dalších dílů.

Celkové hodnocení: 5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat