pátek 12. září 2014

Keltika (Merlinův kodex #1)

Autor: Robert Holdstock
Žánr: Fantasy, Historické scifi
Rok vydání: 2001
Nakladatelství: Polaris
ISBN: 80-85911-90-6
Počet stran: 392

Anotace: Staletí předtím, než se setká s Artušem, kráčí Merlin světem, věčně mladý, poutník po cestách magie a poznání. Při svém putování se setká s Iásonem pátrajícím po zlatém rounu a přidá se k jeho výpravě. Za své rozhodnutí jednou draze zaplatí. O stovky let později uslyší Merlin volání lodi v jezeře na dalekém severu. Tou lodí je Argó a Iáson na její palubě stále oplakává své syny, které považuje ze mrtvé. Ale smrtí nic nekončí a Merlinova cesta na sever vede ke vzkříšení lodi i jejího kapitána, k nové výpravě s novými druhy a novému cíli - nalezení Iásonových synů.Keltika je první kniha série Merlinova kodexu. Merlinova cesta, začínající na mrazivém severu a pokračující přes strašidelný ostrov Artušova království a hluboké lesy do prastarých svatyní antického Řecka, je bohatá na události, mistrně vykreslené postavy a dějové zvraty. V Keltice se mísí rozměry epické ságy s tajemstvím a magií fantasy.


Jak většina mých čtenářů již jistě ví, Robert Holdstock je jedním z mých oblíbených autorů. Jistě vám je také známo, že se zajímám o Kelty. S těmito informacemi vám již musí být dozajista jisté, proč jsem se pustila do četby této knihy. Z těchto důvodů jsem se na knihu těšila. Avšak také jsem věděla, že se jedná o "Merlinovku". Nikdy jsem žádnou nečetla a tak jsem úplně nevěděla, co mám čekat.


Bohužel musím říct, že zrovna tato kniha patří mezi ty Holdstockovi slabší. Neprojevuje se tam tolik jeho skvělý styl psaní. Ale když jsem viděla slovo rajathuk, věděla jsem, že se jedná o Holdstokovu knihu. Nikdo jiný toto slovo totiž nepoužívá.

Kniha se mi po většinu času ani nezdála moc čtivá(i když někdy tam samozřejmě čtivé pasáže byli). Nevím, čím to bylo, ale rozhodně mě to mrzí, protože vím, že Robert Holdstock je opravdu skvělým autorem.

Co se postav týče, Merlin mi byl strašně nesympatický. Zkrátka to nebyl člověk, se kterým bych se dala do řeči. Navíc bych ho asi ani nechtěla mít za kamaráda. Nejsympatičtější mi byl možná Urtha. Nebude to tím, že je kelt?
V konečném hodnocení jsem knize udělila tři hvězdičky. Takové horší tři hvězdičky. Takže pokud si chcete někdy přečíst něco od Holdstocka, nevolte tuto knihu jako první, abyste se mohli přesvědčit, jak dobře jinak píše.



Celkové hodnocení: 3/5

Žádné komentáře:

Okomentovat